Γιατι οι dealers του ξεπουληματος της χωρας εχουν στησει στο τοιχο τον Τσιπρα…

Τι σου ζηταν ρε Αλεξη για να μη συνεχισουν να απειλουν τη χωρα με καθολικα οικονομικη ασφυξια;Άπλα να ξεπουλησεις αερα πατερα ο,τι εχει απομεινει ακομα στον ελεγχο της χωρας για να αρμεγουν ακομα περισοτερο τους αυτοχθονες ιθαγενεις.Αλλωστε θα σου δωσουν και μπουρμπουαρ 8ο μυρια κατα μεσο ορο για καθε ενα απ’τα 14 περιφερειακα αεροδρομια.Τα οποια θα τα βγαλουν σε χρονο dt απ’τις επιπλεον χρεωσεις που θα επιβαλλουν,χωρια που ετσι θα κρατανε τα κλειδια της τουριστικης ροης στη χωρα και ετσι θα σε εκβιαζουν ακομα περισοτερο.Και στη τελικη δε καταλαβαινεις  ρε Αλεξη,το μονο θεμα γι’αυτους ειναι η Fraport και η καθε Fraport,ποιος νοιαζεται για το λαο και για μια ισοροπημενη και ορθολογικη αναπτυξη;Το πολυ πολυ να φας και καμμια τογκα 500 εκ. Ευρω οπως εκανε η Χοκτιφ στους προηγουμενους στο Ελ. Βενιζελος και μετα το φορτωσαν στους Καναδους και κανουν τη παπια.Ποια εσοδα τωρα μωρε και ποια ευλογα τιμηματα για καθε ιδιωτικοποιηση…Οι Γερμανοι θελουν διαχρονικα το μονοπωλιο του κερδους τιποτα λιγοτερο,αλλιως εμφανιζουν το γνωστο διαχρονικα αποκρουστικο τους προσωπο.Μιλαμε μπροστα τους ο Αλ Καπονε ειναι αρσακειαδα ολκης…

Johny F.

Αναλυτικα το ρεπορταζ

«Κομβική η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων»

ΤουΝίκου Χρυσικόπουλου

Σαφή δείγματα προόδου στο μέτωπο των ιδιωτικοποιήσεων αναμένουν οι εταίροι από την Αθήνα, σε μία κρίσιμη καμπή των διαπραγματεύσεων για την υπόθεση του ελληνικού χρέους.

Από το πακέτο των μεταρρυθμίσεων που έχει προτείνει η ελληνική πλευρά εν όψει του σημερινού Eurogroup, πέραν των προτάσεων για τη ρύθμιση του διαδικτυακούτζόγου τις οποίες παρουσίασε αναλυτικάτο Capital.gr., απουσιάζουν σαφείς δεσμεύσεις για το πρόγραμμα αξιοποίησης των κρατικών συμμετοχών και της ακίνητης περιουσίας. Η «δημιουργική ασάφεια» που χαρακτηριζει την προσέγγιση των εταίρων από την Αθήνα, έχει βρει εφαρμογή και στην περίπτωση των ιδιωτικοποιήσεων, με αναφορές τύπου “η κυβέρνηση δεσμεύεται να μην ανακαλέσει ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί και στις περιπτώσεις που η διαγωνιστική διαδικασία έχει ξεκινήσει, θα σεβαστούμε τη διαδικασία, σύμφωνα με το νόμο”.

Ωστόσο, η απροθυμία να υπάρξουν σαφείς δεσμεύσεις για κάθε ιδιωτικοποίηση ξεχωριστά, δεν περνά απαρατήρητη (το αντίθετο) από την πλευρά των πιστωτών, κύκλοι των οποίων αναμένουν δείγματα προόδου στο συγκεκριμένο τομέα. Στο πλαίσιο αυτό, όπως μεταφέρουν συνομιλητές των δύο πλευρών, η τύχη της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων θεωρείται κομβική, και όχι μόνο για το συνολικό πρόγραμμα αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας. Οι αποφάσεις που θα λάβει η Αθήνα για τη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση θεωρείται από τους ίδιους κύκλους πως θα χαρακτηρίσουν εν γένει την κυβερνητική επενδυτική πολιτική και θα λειτουργήσουν ως σαφές μήνυμα για τις προθέσεις απέναντι στους ξένους επενδυτές.

Σε αντίθεση με άλλες ιδιωτικοποιήσεις, σημειώνουν, η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ούτε σοβαρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει, ούτε βρίσκεται ενάντια στη γενικότερη φιλοσοφία της νέας κυβέρνησης, ενώ το προσφερόμενο τίμημα ξεπερνά κατά πολύ τις προσδοκίες των συμβούλων της ιδιωτικοποίησης. Ο διαγωνισμός πραγμνατοποιήθηκε με τη συμμετοχή αρκετών και διαφορετικών ενδιαφερόμενων επενδυτών, δεν πωλείται κρατική περιουσία αλλά παραχωρείται, ενώ κατά γενική ομολογία τα 14 αεροδρόμια που περιλαμβάνονται στο προς αξιοποίηση πακέτο χρήζουν σοβαρών βελτιώσεων για τις οποίες το κράτος θεωρείται αμφίβολο πως διαθέτει τους απαιτούμενους πόρους.

Πρόκειται για μια παραχώρηση που δεν έχει μεν συμβασιοποιηθεί, ωστόσο στην περίπτωση που ανασταλλεί, η απώλεια εσόδων για το δημόσιο θα είναι μεγάλη, άνω των 10 δις.ευρώ στη διάρκεια των 40 ετών της παραχώρησης. Η γερμανική Fraport με την Slentel (συμφερόντων ομίλου Κοπελούζου) πλειοδότησαν στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων έναντι (προκαταβαλλόμενου) τιμήματος 1,2 δισ. ευρώ.

1.500 νέες θέσεις εργασίας

Σύμφωνα με την προσφορά, το ελληνικό δημόσιο θα εισπράξει περισσότερα από 10 δισ. ευρώ για τη συνολική 40ετή διάρκεια της παραχώρησης, ποσό κατά 2,79 δισ. μεγαλύτερο συγκριτικά με τη δεύτερη προσφορά.

Μέσα στην πρώτη τετραετία ο παραχωρησιούχος θα πρέπει να υλοποιήσει έργα ύψους 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των αεροδρομίων (πρόκειται στην πλειονότητα τους για τις μεγαλύτερες «πύλες» εισόδου τουριστών στη χώρα), των οποίων η αξία θα υπερβεί το 1,4 δισ. ευρώ για τη συνολική διάρκεια της παραχώρησης. Το κυριότερο, είναι πως μέσω της επένδυσης, θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 1.500 νέες θέσεις εργασίας

Όσον αφορά τα αεροναυτιλιακά τέλη που διαμορφώνονται σήμερα σε 12 ευρώ ανά επιβάτη, θα αυξηθούν μετά την ολοκλήρωση των έργων, δηλαδή τέσσερα χρόνια μετά από την εκκίνηση της παραχώρησης, στα 18,5 ευρώ / επιβάτη  από τα οποία μέρος τους θα καταβάλλεται στο Δημόσιο. Με την πάροδο των χρόνων τα τέλη θα αυξάνονται, κάτι για το οποίο έχει εκφράσει την αντίθεσή της η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), θεωρώντας πως, μεταξύ άλλων, λόγω της παραχώρησης θα χαθούν κοινοτικοί πόροι από επιδοτήσεις. Η  συμφωνία προβλέπει συνολικές εισροές 6,2 δισ. ευρώ για το Δημόσιο, με τα αθροιστικά έσοδα της YΠA και της Πολεμικής Aεροπορίας να υπολογίζονται σε 789 και 396 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.

Από την πλευρά τουςοι επικεφαλής της Fraport εμφανίζονται αισιόδοξοιγια την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης. Ο επικεφαλής της εταιρείας Ματίας Τσάισανγκ έχει δηλώσει σε γερμανικά ΜΜΕ πως η Fraport αναμένει να κλείσει η συμφωνία μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2015, όπως είχε σχεδιαστεί. Οι διαπραγματεύσεις για την ολοκλήρωση της παραχώρησης βρίσκονται σε εξέλιξη και την περασμένη εβδομάδα στελέχη της Fraport βρέθηκαν στην Αθήνα για το σκοπό αυτό.

Χρησιμο για τη κατανοηση του θεματος ειναι και το ρεπορταζ απ’τον Οκτωβριο για τα χαρατσια που θα επιβαλει η Fraport μολις παρει τα αεροδρομια.
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s