Ο Συριζα εβγαλε μεγαλυτερο πρωτογενες πλεονασμα στο τετραμηνο απ’οτι η ΝΔ περυσι…

Μια ειδηση με πολλες αναγνωσεις και σημασιες αναλογα την οπτικη γωνια…

Johny F.

Αναλυτικα το ρεπορταζ

Πρωτογενές αποτέλεσμα 2,103 δισ. ευρώ, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 1,046 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2014 και στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 310 εκατ. ευρώ, δείχνουν τα οριστικά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2015.

Τα ίδια στοιχεία δείχνουν υστέρηση φορολογικών εσόδων, η οποία όμως υπεραντισταθμίζεται από μεγάλη συγκράτηση δαπανών λόγω της άτυπης «στάσης πληρωμών» του Δημοσίου.

Παράλληλα, παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού (συμπεριλαμβανομένων των τόκων) ύψους 510 εκατ. ευρώ έναντι ελλείμματος 1.146 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 και του στόχου για έλλειμμα 2.918 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ, υπάρχει μια διαφοροποίηση στο ύψος του πρωτογενούς αποτελέσματος του κρατικού προϋπολογισμού σε σχέση με το προσωρινό δελτίο Ιανουαρίου -Απριλίου 2015. Οφείλεται, όπως αναφέρεται, σε διαφορετική κατά 60 εκατ. ευρώ λογιστική αποτύπωση του ύψους των τόκων και του διαχωρισμού των προμηθειών και των δαπανών δημοσίου χρέους, σύμφωνα με την μεθοδολογία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών (ESA).

Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 15.815 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 371 εκατ. ευρώ ή 2,4 %  έναντι του στόχου.

Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 14.290 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 94 εκατ. ευρώ ή 0,7 % έναντι του  στόχου.

Το σύνολο των φορολογικών εσόδων ανήλθε στα 12.221 εκατ. ευρώ μειωμένο κατά 884 εκατ. ευρώ ή κατά 6,7% έναντι του στόχου.

Η υστέρηση οφείλεται:

1. Στους άμεσους φόρους που την περίοδο του Ιανουαρίου-Απριλίου 2015 ανήλθαν στα 4.869  εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας απόκλιση από το στόχο -625 εκατ. ευρώ ή -11,4 %. Ειδικότερα, υστέρηση έναντι του στόχου παρουσίασαν: οι άμεσοι φόροι ΠΟΕ κατά 389 εκατ. ευρώ ή 34,0%.
2. Στους έμμεσους φόρους οι οποίοι διαμορφώθηκαν στα 7.352 μειωμένοι κατά 259 εκατ. ευρώ ή 3,4% έναντι του στόχου.
• Ο ΦΠΑ λοιπών ήταν μειωμένος έναντι του στόχου κατά 252 εκατ. ευρώ ή 6,5%.
• Αντίθετα οι φόροι κατανάλωσης ήταν αυξημένοι κατά 133 εκατ. ευρώ ή 5,7% έναντι του στόχου.

Τα λοιπά μη φορολογικά έσοδα υπερέβησαν το στόχο κατά 475 εκατ. ευρώ ή 38,9%.

Στην κατηγορία των μη τακτικών εσόδων, τα έσοδα καταργηθέντων ειδικών λογαριασμών ήταν μειωμένα κατά 182 εκατ. ευρώ ή 64,9% έναντι του στόχου. Τα έσοδα του προγράμματος ενίσχυσης ρευστότητας λόγω χρηματοπιστωτικής κρίσης ήταν αυξημένα κατά 629 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 943 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας  αύξηση κατά 100 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (844 εκατ. ευρώ).

Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 1.525 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 465 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Ειδικότερα, τον Απρίλιο το σύνολο των καθαρών εσόδων του Κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 3.795 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 279 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην αύξηση των καθαρών εσόδων του τακτικού προϋπολογισμού κατά 493 εκατ. ευρώ.

Τον Απρίλιο οι φόροι στην περιουσία ήταν αυξημένοι έναντι του μηνιαίου στόχου κατά 97 εκατ. ευρώ, ενώ ο φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων ήταν μειωμένος σε σχέση με τον στόχο κατά 130 εκατ. ευρώ.

Οι έμμεσοι φόροι ήταν μειωμένοι κατά 26 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα οι φόροι συναλλαγών ήταν μειωμένοι κατά 71 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Οι φόροι κατανάλωσης παρουσίασαν αύξηση έναντι του μηνιαίου στόχου κατά 67 εκατ. ευρώ.

Τα μη τακτικά έσοδα ήταν αυξημένα κατά 550 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.

Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν στα 148 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 35 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.

Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 16.324 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 2.037 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου  (18.361 εκατ. ευρώ).

Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 15.503 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένες κατά 1.628 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, κυρίως λόγω της μείωσης των πρωτογενών δαπανών κατά 1.455 εκατ. ευρώ και των ταμειακών δαπανών για εξοπλιστικά προγράμματα κατά 168 εκατ. ευρώ.

Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014 κατά 381 εκατ. ευρώ ή σε ποσοστό 2,4%, παρά το γεγονός ότι έχουν καταβληθεί επιπλέον 90 εκατ. ευρώ για επιδόματα πολυτέκνων, 32 εκατ. ευρώ για δαπάνες εκλογών, 24 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις γεωργίας και 87 εκατ. ευρώ για αποδόσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) διαμορφώθηκαν σε 821 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 409 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (1.230 εκατ. ευρώ) και μειωμένες κατά 577 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ειδικά για τον μήνα Απρίλιο oι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 3.802 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 521 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, ενώ oι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 3.523 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 290 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Το μειωμένο ύψος δαπανών οφείλεται κυρίως στην αναδιάρθρωση του ταμειακού προγραμματισμού με βάση τις επικρατούσες ταμειακές συνθήκες.

ΠΗΓΗ   http://www.capital.gr/story/3016852/sta-2-1-dis-euro-to-protogenes-pleonasma-to-tetramino

Advertisements

One thought on “Ο Συριζα εβγαλε μεγαλυτερο πρωτογενες πλεονασμα στο τετραμηνο απ’οτι η ΝΔ περυσι…

  1. Πόσοι γνωρίζουν το Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων 2015, το οποίο κατέθεσε η κυβέρνηση Τσίπρα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δηλαδή είναι δικής της «ιδιοκτησίας»; Λίγοι. Κι ενώ η παράσταση «σκληρή διαπραγμάτευση» συνεχίζεται, αυτός που θέλει να διαπιστώσει ότι η κυβέρνηση έχει πλέον παραιτηθεί από κάθε «κοκκινη γραμμή», από κάθε διαπραγμάτευση με γνώμονα το συμφέρον των πολιτών και της πατρίδας, δεν έχει παρά να βρει αυτό το Πρόγραμμα και να το διαβάσει.

    Είναι στα ελληνικά και μπορεί να βρεθεί ολόκληρο στον ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (http://ec.europa.eu/europe2020/pdf/csr2015/nrp2015_greece_el.pdf)

    Το Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων 2015, συντάχθηκε (υποτίθεται) από την κυβέρνηση στα πλαίσια του European Semester 2015 (Ευρωπαϊκού Εξαμήνου 2015), το οποίο είναι διαδικασία που προβλέπεται από το νέο Δημοσιονομικό Σύμφωνο. Με βάση τις διαδικασίες του Εξαμήνου, οι κυβερνήσεις, μαζί και η ελληνική, καταθέτει Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

    Το Πρόγραμμα αυτό εγκρίνεται, ή προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και κατόπιν ανατίθεται στην κυβέρνηση, υπό την άμεση και διαρκή εποπτεία των οργάνων της Ένωσης να το εφαρμόσει. Η διαδικασία αυτή ακολουθείται για όλες τις χώρες-μέλη της ευρωένωσης και είναι μόνιμη. Όχι παρωδική όπως υποτίθεται ότι είναι τα μνημόνια.

    Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται θεσμικά η συνέχιση της πολιτικής των μνημονίων, ακόμη και για τις χώρες που τυπικά έφυγαν από αυτά. Η άγρια λιτότητα, οι οριζόντιες περικοπές, η διάλυση ακόμη και των υπολειμάτων του κοινωνικού κράτους, καθώς και το άνοιγμα των αγορών, έχει γίνει μόνιμο καθεστώς της ευρωζώνης και της ΕΕ για όλες τις χώρες.

    Δεν χρειάζεται πια «μηχανισμός διάσωσης» με δανεικά για να εξαναγκάσουν οι Θεσμοί της ευρωένωσης μια χώρα σε πολιτικές κατεδάφισης υπέρ του τραπεζικού καρτέλ και των αγορών. Με τη διαδικασία των Εξαμήνων κουμάντο στις χώρες κάνουν ουσιαστικά οι απάτριδες γραφειοκράτες των Βρυξελλών. Και φυσικά τα λόμπι που ξοδεύουν δις ευρώ για να υιοθετηθούν ως οδηγίες της Κομισιόν, τα πιο αδίστακτα και στυγνά συμφέροντα των τραπεζιτών και των ολιγαρχών της Ευρώπης.

    Ότι αποφασίζουν οι υπάλληλοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν τελεί ούτε καν υπό την αίρεση του εθνικού κοινοβουλίου. Αντίθετα αν ένα κράτος-μέλος αρνηθεί να συμμορφωθεί, αρχίζουν οι ποινές και οι ρήτρες εναντίον του. Όπως και οι εκβιασμοί όπως τους γνωρίσαμε τους τελευταίους ιδιαίτερα μήνες της νέας διακυβέρνησης.

    Να γιατί η κυβέρνηση Τσίπρα έτρεξε να αναγνωρίσει την πολιτική επικυριαρχία των Θεσμών πάνω στη χώρα μας. Από την πρώτη κιόλας στιγμή. Δήθεν για να ξεφορτωθεί την τρόικα, αλλά επί της ουσίας για να εισάγει την Ελλάδα στο μόνιμο καθεστώς αποικιακής κηδεμονίας του νέου Δημοσιονομικού Συμφώνου.

    Να γιατί το Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων 2015, δεν ήρθε πρώτα στη Βουλή προκειμένου να συζητηθεί και να εγκριθεί. Προέχει η έγκριση των Βρυξελλών πρώτα και ύστερα είναι στη διακριτική ευχέρια της κυβέρνησης το αν θα το περάσει από τη Βουλή. Οι Θεσμοί δεν απαιτούν κάτι τέτοιο. Το μόνο που απαιτούν είναι τυφλή εφαρμογή.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s