Γιατι δεν ειναι καλη βαση για συμφωνια η προταση Γιουνκερ

Αν ισχυει το κειμενο που εχει διαρευσει στον τυπο οι αποψεις μου ειναι οι εξης.

1) Και βασικοτερο δεν παρασχει αρκετα εγγυημενα κεφαλαια  για την Ελλαδα για την κρισιμη καλοκαιρινη περιοδο  μενοντας μονο σε τρεις μικρες πληρωμες που κανονικα οι δυο απ’αυτες θα επρεπε ηδη να εχουν γινει.Ετσι παραμενουμε ουσιαστικα σε παγιδα ρευστοτητας.

2) Οι στοχοι που εχει για το πρωτογενες πλεονασμα για το 2016 και ειδικα για  το 2017 και 2018 ειναι αρκετα μεγαλοι κατα τη γνωμη αρα θα προκαλεσουν ακομα περισοτερα υφεσιακα μετρα για την Ελλαδα αν η Κυβερνηση υπογραψει μια τετοια συμφωνια με ολα τα επακολουθα.Ουσιαστικα το ταβανι πρεπει να ειναι το 1,5 % του ΑΕΠ  για οποιοδηποτε ετος της επομενης τετραετιας αν θελουμε να ειμαστε λογικοι και προς τις δυο πλευρες.

3) Ακριβως αυτη η ασαφεια των μελλοντικων δοσεων για την Ελλαδα και αντιθετως η υπογραφη της για μεγαλυτερα πλεονασματα την επομενη τριετια θα την καθιστουν συνεχως ομηρο σε νεες πιεσεις και εκβιασμους με ο,τι μπορει αυτο να σημαινει για την κοινωνια και την οικονομια.

4) Διατηρουνται ιδιοι και απαραλιχτοι επαχθεις φοροι οπως αυτος του ΕΝΦΙΑ χωρις καμμια αλλαγη για τα χαμηλοτερα στρωματα ενω για το θεμα της διευθετησης του χρεους δεν γινεται η παραμικρη νυξη. 

5)Η Κυβερνηση ποσο μαλλον η αξιωματικη αντιπολιτευση μπορει στο αδιεξοδο που εχουν δημιουργησει οι Ευρωπαιοι να δει καποιες πλευρες της ως σανιδα σωτηριας με τη λογικη «υπογραφουμε τωρα και βλεπουμε για τα δυσκολα» ωστε η χωρα οντας σε προγραμμα να αποκτησει καποιες επιπλεον ανασες αλλα η εμπειρια εχει δειξει οτι οι Ευρωπαιοι δινουν λιγες και βραχυπροθεσμες υποσχεσεις και αντιθετως με τις υπογραφες απ’τις προηγουμενες Κυβερνησεις προγραμματων με στοχους μεσοπροθεσμης πνοης ειναι μετα πιο καλυμενοι για να πιεζουν συνεχως την Ελλαδα

Αρα τελικα η προταση μου ειναι πως πρεπει η Κυβερνηση να πιεσει για μια συσχετιση της περιοδου συγκεκριμενων δανειων για αποληρωμη του χρεους με αναλογου χρονικου διαστηματος και υψους πρωτογενη πλεονασματα και λοιπους στοχους του προγραμματος.Οτιδηποτε αλλο αν υπογραφει τωρα θα ειναι ενα επισφαλες μερεμετι που θα συνεχισει την πιεση στην οικονομια χωρις να της προσφερει καποιο απτο αποτελεσμα και επιπλεον θα συνεχιστει αυτο το ιδιοτυπο κρυφτο αναμεσα στην εκαστοτε ελληνικη Κυβερνηση και την οποιας μορφης Τροικα.

Johny F.

Αναλυτικα το ρεπορταζ

Αν και η πρόταση διαψεύδεται επισήμως από την Κομισιόν, ασφαλείς πληροφορίες κάνουν λόγο για πιθανή τηλεδιάσκεψη σήμερα προκειμένου το όλο θέμα να συζητηθεί. Όπως δήλωσε η εκπρόσωπος Τύπου της Κομισιόν Annika Breidthardtδεν μπορεί να υπάρξει επιβεβαίωση των δημοσιευμάτων, «συνεχίζουμε να εργαζόμαστε ώστε να υπάρξει μία συνολική συμφωνία».

Η Κομισιόν προσφέρει και εναλλακτική λύση, υποστηρίζοντας ότι εάν δεν γίνει αποδεκτή από το ΔΝΤ, τότε η Ελλάδα μπορεί να χρηματοδοτηθεί μέσω του EFSF.

Αναλυτικότερα οι προτάσεις της Κομισιόν περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

-2015 Πρωτογενές πλεόνασμα 0,75% του ΑΕΠ
-2016 πρωτογενές πλεόνασμα 2% του ΑΕΠ
-2017 πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ
-2018 πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ.

Μέτρα 5 δισ. ευρώ
Τα μέτρα είναι:

-η μεταρρύθμιση του ΦΠΑ που θα εφαρμοστεί μετά το καλοκαίρι (το πιθανότερο από 1η Οκτωβρίου) και προβλέπει την καθιέρωση ενιαίου συντελεστή 18% για συναλλαγές μετρητά και 15% για συναλλαγές με κάρτα και τη διατήρηση του χαμηλού συντελεστή 6,5%.

-Αύξηση της έκτακτης εισφοράς στα ετήσια εισοδήματα πάνω από 30.000 ευρώ, στα πρό της μείωσης επίπεδα

-Διατηρείται ο ΕΝΦΙΑ ως ο πλέον αποδοτικός (από άποψη εισπραξιμότητας) φόρος

-Δεν θα εφαρμοστεί η ρήτρα μηδενικού ελλείματος στα επικουρικά, αλλά θα επανεξεταστεί, στα πλαίσια του διαλόγου που θα ξεκινήσει το φθινόπωρο για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος

-Θα επανεξεταστεί το θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας υπό το πρίσμα της έκθεσης του ILO για τις «καλύτερες πρακτικές» στις εργασιακές σχέσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της ανάγκης αύξησης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και της αντιμετώπισης του τεράστιου προβλήματος της ανεργίας.

-Ανεξαρτητοποιείται η γενική γραμματεία δημοσίων εσόδων και κατοχυρώνεται θεσμικά ο ανεξάρτητος ρόλος της

-Δημιουργείται το δημοσιονομικό συμβούλιο, επίσης ως ανεξάρτητη αρχή.

-Λαμβάνονται μέτρα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης – και στο πλαίσιο του πακέτου Γιούνκερ – δημιουργείται δίχτυ ασφαλείας για τους «μη προνομιούχους».

Επίσης στο κείμενο – κατ΄ουσίαν έκθεση αξιολόγησης και πρόπλασμα της νέας συμφωνίας – η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημειώνει ότι υπάρχει ταύτιση απόψεων για τις τράπεζες και τα κόκκινα δάνεια

Στο κείμενο αποτυπώνονται σε ειδικό κεφάλαιο οι ενστάσεις του ΔΝΤ που περιληπτικά περιγράφονται ως εξής:

-η πρόταση που γίνεται από την ΕΕ είναι πολύ διαφορετική από το τρέχον πρόγραμμα (μνημόνιο). Πρόκειται για ένα καινούριο οδικό χάρτη, με πολύ λίγες λεπτομέρειες για μέτρα και πολιτικές που χρειάζονται καινούριες μελέτες. Η δημοσιονομική προσαρμογή είναι «οπισθοβαρής» δηλαδή μεταφέρεται στο μέλλον.

Κατόπιν τούτων οι ευρωπαίοι θεωρούν ότι το ΔΝΤ δεν θα χρηματοδοτήσει την Ελλάδα, αλλά ταυτόχρονα δεν θα διατυπώνει δημόσια τις ενστάσεις της και εισηγούνται την ανάληψη της στήριξης της χώρας μας από το EFSF.

Συγκεκριμένα η Κομισιόν προτείνει να καταβληθούν εντός του Ιουνίου:

– η εκκρεμούσα δόση του 1,8 δισ. ευρώ.

– το ποσό 1,9 δισ. ευρώ από τα κέρδη των ομολόγων (πρόγραμμα SMP) των κεντρικών τραπεζών για το 2014, και

– μετά τον Ιούλιο το ποσό που αναλογεί από τα κέρδη των ομολόγων (πρόγραμμα SMP) για το 2015.

Η πρόταση της Κομισιόν έχει παραληφθεί από την ελληνική κυβέρνηση, βρίσκεται ήδη στα χέρια των θεμών ΕΚΤ και ΔΝΤ, και τις επόμενες ημέρες αν όχι ώρες αναμένεται να ανακοινωθεί το πρόγραμμα συναντήσεων που απαιτούνται (σύγκλιση EwG, Eurogroup) που θα λάβουν τις τελικές αποφάσεις.

ΠΗΓΗ   http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/oikonomia/item/233104-aiti-einai-i-mesolabitiki-protasi-giounker

3 σκέψεις σχετικά με το “Γιατι δεν ειναι καλη βαση για συμφωνια η προταση Γιουνκερ

Σχολιάστε